Władze Wydziału
Dziekan
dr hab. Violetta Wróblewska, prof. UMK
tel. +48 56 611-35-11
e-mail: viola@umk.pl
Collegium Maius
ul. Fosa Staromiejska 3
pokój 117
Dyżury:
- poniedziałek 9.30-11.30
- czwartek 10.00-12.00
Dziekan odpowiada za wszelkie sprawy związane z funkcjonowaniem Wydziału, a w szczególności:
- reprezentuje Wydział na zewnątrz w ramach upoważnienia udzielonego przez Rektora;
- dysponuje środkami finansowymi Wydziału;
- sprawuje nadzór nad działalnością jednostek organizacyjnych Wydziału;
- koordynuje prace nad strategią rozwojową Wydziału;
- realizuje politykę kadrową Wydziału (konkursy, awanse, urlopy, …);
- nadzoruje procedury oceny nauczycieli akademickich;
- nadzoruje sprawy dyscyplinarne nauczycieli akademickich;
- nadzoruje badania naukowe prowadzone na Wydziale;
- nadzoruje rozwój kadry naukowej (staże, urlopy naukowe, stypendia doktorskie, habilitacyjne, etc.);
- nadzoruje sprawy nagród ministra i rektora, wyróżnień oraz odznaczeń uczelnianych, resortowych i państwowych;
- nadzoruje pracę bibliotek funkcjonujących na Wydziale;
- nadzoruje gospodarkę aparaturą naukowo-badawczą;
- nadzoruje działalność wydawniczą na Wydziale;
- przygotowuje plany i decyzje rekrutacyjne.
Prodziekan ds. studenckich
dr hab. Marzenna Cyzman-Eid, prof. UMK
e-mail: mcyzman@umk.pl
Collegium Maius
ul. Fosa Staromiejska 3
pokój 115
tel. +48 56 611-35-13
Collegium Humanisticum
ul. Bojarskiego 1
pokój C.2.22
tel. +48 56 611-35-86
Dyżury:
- poniedziałek 8.45-9.45, Collegium Maius (pokój 113 lub 115)
- poniedziałek 13.00-14.00, Collegium Maius (pokój 113 lub 115)
- czwartek 8.45-9.45, Collegium Maius (pokój 113 lub 115)
- czwartek 13.00-14.00, Collegium Maius (pokój 113 lub 115)
Uwaga! Nieobecność w dniach 23 grudnia 2024-7 stycznia 2025 r. Dyżury zostają odwołane.
Prodziekan ds. studenckich:
- nadzoruje sprawy studenckie: kwestie regulaminowe, urlopy, pomoc materialną, koła studenckie, program Erasmus+, praktyki, staże, rozwiązuje sytuacje konfliktowe;
- współpracuje z samorządem studenckim;
- prowadzi współpracę z otoczeniem zewnętrznym w zakresie spraw studenckich: praktyki, wolontariaty, staże, wizyty studyjne etc.;
- koordynuje proces kształcenia studentów z zagranicy;
- sprawuje nadzór nad aktywnością naukową i pozanaukową studentów.
Prodziekan ds. kształcenia
dr hab. Piotr Sadkowski, prof. UMK
e-mail: Piotr.Sadkowski@umk.pl
Collegium Maius
ul. Fosa Staromiejska 3
pokój 115
tel. +48 56 611-35-13
Collegium Humanisticum
ul. Bojarskiego 1
pokój C.3.42
tel. +48 56 611-35-73
Dyżury:
- poniedziałek, godz. 12.00 – 15.00 dyżur prodziekański (Collegium Maius)
- czwartek, godz. 11.30 – 12.30 dyżur prodziekański (Collegium Humanisticum)
- czwartek, godz. 16.45 – 17.45 konsultacje (Collegium Humanisticum)
Uwaga! Nieobecność w dniach 21 grudnia 2024-6 stycznia 2025 r. Dyżury i konsultacje zostają odwołane.
Uwaga! Dyżur i konsultacje z czwartku 2 stycznia 2025 r. (Collegium Humanisticum) zostają przeniesione na środę 8 stycznia (13.00-14.00 dyżur, 14.00-15.00 konsultacje).
Prodziekan ds. kształcenia:
- nadzoruje proces dydaktyczny i jego dokumentację: zmiany w planach i programach studiów, tworzenie nowych kierunków, specjalności, studia nauczycielskie, studia podyplomowe, kursy;
- koordynuje zmiany w planach i programach studiów, tworzenie nowych kierunków, specjalności, studia nauczycielskie, studia podyplomowe, kursy;
- współpracuje z koordynatorami kierunków;
- koordynuje przygotowanie dokumentacji związanej z akredytacją kierunków studiów;
- nadzoruje przydział zajęć dydaktycznych;
- zawiera umowy cywilnoprawne na prowadzenie zajęć dydaktycznych.
Prodziekan ds. współpracy z zagranicą, organizacji i rozwoju
dr hab. Andrzej Moroz, prof. UMK
tel. +48 56 611-35-13
e-mail: amoroz@umk.pl
Collegium Maius
ul. Fosa Staromiejska 3
pokój 115
Dyżury:
- poniedziałek 10.00-12.00
- wtorek 8.00-10.00
Prodziekan ds. współpracy z zagranicą, organizacji i rozwoju:
- monitoruje realizację strategicznych celów Wydziału;
- nadzoruje i koordynuje wydziałowy system zapewniania jakości (monitorowanie losów absolwentów, współpraca z Biurem Karier, inicjowanie działań poprawiających jakość itd.);
- nadzoruje działania związane z ewaluacją zajęć dydaktycznych (hospitacje, analiza ankiet studenckich);
- koordynuje sprawy związane z organizacją konferencji naukowych;
- inicjuje, koordynuje i nadzoruje współpracę zagraniczną pracowników Wydziału;
- inicjuje, koordynuje i nadzoruje współpracę Wydziału z otoczeniem zewnętrznym;
- inicjuje i koordynuje pozyskiwanie funduszy zewnętrznych;
- inicjuje, koordynuje i nadzoruje działalność pracowników Wydziału w zakresie komercjalizacji badań naukowych;
- wspiera i monitoruje aktywność grantową pracowników Wydziału;
- koordynuje działania promocyjne Wydziału;
- nadzoruje sprawozdawczość Wydziału.