Komisja Stypendialna będzie przyjmowała wydrukowane wnioski o przyznanie stypendium rektora w budynku Wydziału Chemii (hol na parterze, ul. Gagarina 7) w dniach 9 (środa), 10 (czwartek) i 11 (piątek) października 2024 r. od godziny 9:00 do 16:00
Stypendia i pomoc materialna
Szczegółowe informacje na temat pomocy materialnej na UMK
Skład orzekający w sprawie przyznania stypendium socjalnego Wydziału Humanistycznego w roku akademickim 2024/2025:
- mgr Elżbieta Pieczątkiewicz
Numery kontaktowe od poniedziałku do piątku:
- 56 611 35 15 (Elżbieta Pieczątkiewicz)
Godziny przyjmowania wniosków w Collegium Maius w sali 120:
poniedziałek – 8.00-11.00 i 11.15-13.00*
wtorek – nieczynny*
środa – 8.00-11.00 i 11.15-13.00*
czwartek – 9.30-11.00 i 11.15-14.30*
piątek – 8.00-11.00 i 11.15-13.00*
*Od 1 czerwca 2022 r. wprowadzona zostaje stała regulaminowa przerwa od godz. 11.00 do godz. 11.15. Prosimy uwzględnić ten fakt przy planowaniu wizyt w dziekanacie.
Komunikat!!!
Student, który został przyjęty w roku akademickim 2024/2025 na pierwszy rok studiów drugiego stopnia i skończył studia pierwszego stopnia na innym wydziale lub innej uczelni, zobowiązany jest do dostarczenia zaświadczenia o średniej z ocen pozytywnych i negatywnych za III rok studiów licencjackich do swojego dziekanatu.
W przypadku niedostarczenia zaświadczenia student nie zostanie uwzględniony w rankingu do stypendium rektora.
Komunikat dla Studentów-Cudzoziemców!
W przypadku wszystkich cudzoziemców ubiegających się o przyznanie stypendium socjalnego wymagane są wszystkie dokumenty takie same jak w przypadku obywateli polskich, w tym zaświadczenia z urzędu skarbowego lub instytucji odpowiadającej urzędowi skarbowemu, np. Państwowej Służby Fiskalnej o wysokości dochodu opodatkowanego na zasadach ogólnych, w tym dochodu z działalności. W przypadku, gdy członek rodziny nie składał deklaracji podatkowej, należy dostarczyć zaświadczenia, że członek rodziny nie może otrzymać właściwego zaświadczenia z urzędu skarbowego.
W przypadku, gdy z zaświadczenia z urzędu skarbowego wynika, że student-cudzoziemiec nie ma możliwości otrzymania odpowiedniego zaświadczenia o dochodach, należy dostarczyć zaświadczenia o dochodach od pracodawców.
Procedowanie na podstawie zaświadczeń o dochodach od pracodawców musi być poprzedzone wykazaniem przez studenta-cudzoziemca (na podstawie zaświadczenia z urzędu lub innej instytucji odpowiadającej urzędowi skarbowemu), iż nie jest możliwe okazanie przez studenta-cudzoziemca właściwego zaświadczenia o dochodach. Uzupełniająco, po okazaniu dochodu od pracodawców, należy dostarczyć oświadczenia, iż członkowie rodziny nie osiągają innego dochodu poza okazanym.
Jeżeli student-cudzoziemiec lub członek rodziny w roku podatkowym poprzedzającym rok akademicki przebywał na terytorium Polski, należy dostarczyć również zaświadczenia o dochodach polskiego Urzędu Skarbowego.
TERMINY URUCHOMIENIA GENERATORA WNIOSKÓW ORAZ TERMINY SKŁADANIA WNIOSKÓW
TERMIN i MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKÓW – STYPENDIUM SOCJALNE
Wydrukowane wnioski o przyznanie stypendium socjalnego należy składać na dyżurach komisji stypendialnej na wydziałach. Należy złożyć wniosek o przyznanie stypendium socjalnego od 2 października do dnia 15 października br. w Collegium Maius (pokój 120).
TERMIN i MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKÓW – STYPENDIUM REKTORA
Część toruńska UMK:
Studenci studiów niestacjonarnych mogą ponadto składać wnioski o przyznanie stypendium rektora w sobotę 12 października 2024 r. od godziny 9:00 do 14:00 w Rektoracie UMK, ul. Gagarina 11, IV piętro, pokój 408.
W wyjątkowych sytuacjach wnioski mogą być wysłane pocztą za potwierdzeniem odbioru w terminie do dnia 12 października br. (UWAGA! liczy się data stempla pocztowego) na adres:
Uniwersytet Mikołaja Kopernika
ul. Gagarina 11
87-100 Toruń
Komisja Stypendialna, pokój 408
Studenci przebywający za granicą w ramach programu ERASMUS+, ubiegając się o przyznanie stypendium rektora powinni w terminie do dnia 12 października br. przesłać skan wydrukowanego i podpisanego wniosku o przyznanie stypendium rektora (wraz ze skanami załączników) na adres komisja.stypendialna@umk.pl. Warunkiem rozpatrzenia wniosku jest przesłanie oryginału pocztą (na powyższy adres) z datą stempla pocztowego nie późniejszą niż 12 października 2024 r.
Sposób dokumentowania osiągnięć:
https://www.umk.pl/studenci/stypendia-i-kredyty/pomoc/akty/ZR_146_2022_zal__3.pdf
TERMIN i MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKÓW – STYPENDIUM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Część toruńska UMK:
Komisja Stypendialna będzie przyjmowała wydrukowane wnioski o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych w budynku Wydziału Chemii (hol na parterze, ul. Gagarina 7) w dniach 9 (środa), 10 (czwartek) i 11 (piątek) października 2024 r. od godziny 9:00 do 16:00.
Studenci studiów niestacjonarnych mogą ponadto składać wnioski o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych w sobotę 12 października 2024 r. od godziny 9:00 do 14:00 w Rektoracie UMK, ul. Gagarina 11, IV piętro, pokój 408.
Po 12 października 2024 r. wnioski o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych będą przyjmowane w dni robocze w:
– Rektoracie UMK, ul. Gagarina 11, IV piętro, pokój 408, w godzinach 8:00 – 15:00
– Zespole Wsparcia Osób ze Szczególnymi Potrzebami, ul. Reja 25, w godzinach 8:00 – 15:00.
Wnioski mogą być również wysłane pocztą na adres:
Uniwersytet Mikołaja Kopernika
ul. Gagarina 11
87-100 Toruń
Komisja Stypendialna, pokój 408
Zgodnie z Regulaminem świadczeń dla studentów UMK stypendium dla osób niepełnosprawnych będzie przyznawane od miesiąca złożenia wniosku (w przypadku wysłania wniosku pocztą liczy się data stempla pocztowego).
- Warunkiem wygenerowania wniosku o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych jest dostarczenie aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności do Zespołu Wsparcia Osób ze Szczególnymi Potrzebami (Toruń, ul. Reja 25).
TERMIN i MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKÓW – ZAPOMOGI
Część toruńska UMK:
Wnioski o przyznanie zapomogi, uzasadnione i udokumentowane, można składać w Dziale Rekrutacji i Spraw Studenckich (Rektorat UMK, ul. Gagarina 11, IV piętro, pokój 408) od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00 lub wysłać pocztą na adres:
Uniwersytet Mikołaja Kopernika
ul. Gagarina 11
87-100 Toruń
Komisja Stypendialna, pokój 408
Wnioski o przyznanie zapomogi można składać przez cały rok akademicki.
Uwaga! Wnioski o przyznanie świadczeń dla studentów nie muszą być składane osobiście.
Więcej informacji oraz Regulamin świadczeń dla studentów UMK znajdują się na stronie: https://www.umk.pl/studenci/stypendia-i-kredyty/pomoc/
Link do informacji o pomocy materialnej: https://www.umk.pl/studenci/stypendia-i-kredyty/pomoc/
Link do strony Komisji Stypendialnej: https://www.stypendia.umk.pl/