Specjalizacje – lingwistyka praktyczna i copywriting
Studenci I roku lingwistyki praktycznej i copywritingu w maju otrzymują w czasie zajęć deklaracje wyboru specjalizacji. Każdy student musi zrealizować dwa moduły specjalizacyjne. Co roku uruchamiane są te moduły, które – zgodnie z deklaracjami studenckimi – cieszą się największym zainteresowaniem.
Moduły do wyboru to:
komunikacja publiczna
- Redagowanie i korekta tekstów (30 godzin, semestr III)
- Lingwistyczne podstawy przetwarzania informacji (30 godzin, semestr III)
- Językowa kreacja osoby (15 godzin, semestr III)
- Podstawy public relations (30 godzin, semestr IV)
- Sztuka dyskutowania (30 godzin, semestr IV)
- Trudności komunikacyjne w praktyce (15 godzin, semestr IV)
- Język w Internecie i pozycjonowanie stron www (30 godzin, semestr V)
- Komunikacja prawna i prawnicza (30 godzin, semestr V)
- Język w kampaniach medialnych i marketingowych (30 godzin, semestr V)
komunikacja międzykulturowa
- Wprowadzenie do językoznawstwa zewnętrznego (30 godzin, semestr III)
- Polityka językowa (15 godzin, semestr III)
- Etnolingwistyka (30 godzin, semestr III)
- Profilowanie psycholingwistyczne (30 godzin, semestr IV)
- Etykieta językowa (30 godzin, semestr IV)
- Komunikacja perswazyjna (15 godzin, semestr IV)
- Geograficzne i środowiskowe zróżnicowanie polszczyzny (30 godzin, semestr V)
- Języki i kultury świata (30 godzin, semestr V)
- Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego (30 godzin, semestr V)
turystyka literacko-kulturowa
- Wprowadzenie do geografii literackiej i kulturowej (15 godzin, semestr III)
- Geopoetyka (30 godzin, semestr III)
- Socjologia sztuki (30 godzin, semestr III)
- Topografia literatury i sztuki polskiej i światowej (15 godzin, semestr IV)
- Nowe media w turystyce (15 godzin, semestr IV)
- Podróże literackie (30 godzin, semestr IV)
- Poetyka miasta (15 godzin, semestr IV)
- Muzea, teatry, opery, sale koncertowe i instytucje kultury na świecie (30 godzin, semestr V)
- Literatura i sztuka regionalna oraz regionalizm w literaturze i sztuce (30 godzin, semestr V)
- Promocja turystyki literackokulturowej (15 godzin, semestr V)
- Działalność biura turystycznego (15 godzin, semestr V)
copywriting i retoryka praktyczna
- Od retoryki do hipertekstu (30 godzin, semestr III)
- Reklama (I) – teoria (30 godzin, semestr III)
- Źródła i wyszukiwanie informacji (15 godzin, semestr III)
- Retoryka w cyberprzestrzeni (30 godzin, semestr IV)
- Reklama (II) – historia (30 godzin, semestr IV)
- Portale społecznościowe i blogosfera (15 godzin, semestr IV)
- Reklama (III) – praktyka (copywriting) (30 godzin, semestr V)
- Działalność agencji reklamowej (30 godzin, semestr V)
- Kreatywność i innowacyjność (30 godzin, semestr V)