Tutoring
Zasady obowiązujące w ramach tutoringu na kulturoznawstwie:
- Tutoring to indywidualne spotkania studentek/studentów z nauczycielami/nauczycielkami akademickimi, odbywające się co najmniej raz w miesiącu, trwające godzinę zegarową;
- studenci i studentki od I roku studiów licencjackich bądź magisterskich mogą wybrać 1 lub maksymalnie 2 tutorów w ciągu roku;
- tutoring trwa rok (2 semestry w ramach jednego roku akademickiego), ale jeśli student/ka wyrazi chęć kontynuacji, może trwać kolejne lata aż do zakończenia studiów licencjackich lub magisterskich;
- tutoring jest dobrowolny, korzystają z niego osoby chcące uczestniczyć w takich spotkaniach;
- jeden/jedna nauczycielka akademicki/a może prowadzić tutoriale dla max. 4 studentów/studentek;
- studenci i studentki wybierają osobę, która stanie się ich opiekunką/opiekunem naukową/naukowym w oparciu o przygotowane wcześniej przez opiekunki i opiekunów propozycje zagadnień, w obszarze których studenci i studentki będą mogli rozwijać swoje zainteresowania;
- tutoriale są zindywidualizowane, dopasowane do potrzeb uczestniczących w nich studentów/studentek, realizowane w ich ramach zadania także zostają wspólnie uzgodnione;
- zakończenie współpracy z danym tutorem/tutorką powinno być zwieńczone uzgodnioną wcześniej wspólnie przez osobę opiekującą się i studentkę/studenta formą zaliczeniową (np. esej, film, projekt badań, itp.).
Lista tutorów na kulturoznawstwie (r. akad. 2020/2021):
Tutor/tutorka | Obszar zainteresowań | Sugerowana tematyka |
dr hab. Dariusz Brzostek
darek_b@umk.pl
|
|
|
dr hab. Artur Duda
dudaart@umk.pl |
|
|
dr hab. Piotr Grochowski
groch@umk.pl |
Obecnie prowadzę dwa projekty badawcze: pierwszy dotyczy narracji wspomnieniowych na temat drugiej wojny światowej i Holokaustu, drugi poświęcony jest współczesnym polskim rodzimowiercom i podejmuje problem wykorzystywania w ich praktykach religijnych wierzeń i obrzędów wywodzących się z kultury ludowej.
Moje podejście polega na stosowaniu metod etnograficznych (także netnograficznych), czyli badaniu różnych zjawisk poprzez bezpośredni kontakt z ich uczestnikami (prowadzenie obserwacji, wywiadów, sondaży itp.), oraz łączeniu tych metod z analizą materiałów archiwalnych i różnego rodzaju dokumentów.
|
W ramach tutoringu proponuję zainteresowanym studentom podjęcie pod moją opieką własnych badań naukowych lub włączenie się w badania aktualnie prowadzone przeze mnie. Tematyka tych badań dotyczyć może tradycyjnej kultury ludowej i jej przemian lub wybranych obszarów kultury współczesnej, zwłaszcza współczesnego folkloru (np. folklor różnych grup zawodowych i środowiskowych, folklor internetowy) i nowych from duchowości/religijności.
|
dr Sylwia Kołos
eskafilm@umk.pl |
|
|
dr Małgorzata Lisecka
malise@umk.pl |
|
|
dr Karolina Sikorska
k.sikorska@umk.pl |
|
Proponuję wsparcie w rozwijaniu badań poświęconych kulturze wizualnej i artystycznej, ze szczególnym uwzględnieniem teorii krytycznych. Projekty badawcze mogą dotyczyć np.:
|
dr Marzenna Wiśniewska
marzennaw@umk.pl |
|
|
dr Joanna Walewska-Choptiany
joannawal@umk.pl |
|
|