Kontakt Fosa Staromiejska 3, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 3510
e-mail: Dziekanat_Human@umk.pl

Językowe praktyki zawodowe w charakterze opiekunów językowych

Szanowny Studencie!

Szanowna Studentko!

Zapraszamy do udziału w wolontariacie, dającym możliwość odbycia językowych praktyk zawodowych w charakterze opiekunów językowych w trakcie roku akademickiego.

W dniach 25 marca – 1 kwietnia 2023 roku w Hali Sportowo-Widowiskowej w Toruniu przy ul. gen. Józefa Bema 23/29 odbędą się 9. Halowe Mistrzostwa Świata Weteranów w Lekkiej Atletyce. Aby Mistrzostwa przebiegły sprawnie i na najwyższym poziomie, ich uczestnikom musi być zapewniona opieka językowa.

Praca opiekuna językowego będzie polega na tłumaczeniu indywidualnym lub skierowanym do małej grupy uczestników i organizatorów Mistrzostw podczas zawodów. Jakie zadania na nas czekają? Między innymi będzie to przygotowanie i wydawanie pakietów startowych, rejestracja uczestników, udzielanie informacji, przekazywanie protokołów, udział w ceremonii otwarcia Mistrzostw, pomoc podczas sędziowania i ceremonii wręczania nagród, drukowanie i wydawanie dyplomów, pomoc językowa podczas udzielania pomocy medycznej i przy prowadzeniu procedur w laboratorium antydopingowym, inne prace oraz ewentualnie poruszanie się z gośćmi po Toruniu. Praca planowana jest na 2 zmiany (do obiadu lub po obiedzie), ponieważ konkurencje będą odbywać się od rana do wieczora.

Organizator zapewnia ubezpieczenie, posiłek w godzinach pracy, darmowy przejazd środkami komunikacji miejskiej, podkoszulki i przewiduje obowiązkowe szkolenie w zakresie BHP oraz krótkie szkolenie zapoznawcze z obiektem sportowym. Godziny pracy będą ustalone odgórnie w marcu. W wyjątkowych uzasadnionych przypadkach przy ustalaniu godzin pracy będzie uwzględniona dyspozycyjność wolontariuszy.

Między Wydziałem Humanistycznym a Polskim Związkiem Weteranów Lekkiej Atletyki Masters została podpisana umowa o współpracy.  Wszystkie nieobecności na zajęciach związane z wolontariatem będą usprawiedliwione przez Organizatora. Władze dziekańskie Wydziału Humanistycznego ze swojej strony dołożą wszelkich starań, żeby umożliwić osobom zainteresowanym wolontariatem możliwość udziału w tym międzynarodowym przedsięwzięciu i mimo nieuniknionych nieobecności studentów na zajęciach zapewnić sprawny przebieg procesu dydaktycznego i realizację wszystkich założeń programowych.

Spotkanie organizacyjne odbędzie się na Hali Sportowo-Widowiskowej w Toruniu przy ul. gen. Józefa Bema 23/29, w styczniu 2023. Informacje z dokładną datą i godziną zostaną podane w późniejszym terminie.

Aby zostać wolontariuszem należy do 22 grudnia 2022 wysłać na adres wolontariusze.sport.umk@gmail.com uzupełnione o swoje dane zgłoszenie.

Tytuł wiadomości: „Zgłoszenie i zgoda na przetwarzanie danych osobowych”

  1. Nazwisko, imię: … …
  2. Nickname (imię) na Facebook: …
  3. Adres e-mail: …
  4. Telefon kontaktowy: …
  5. Nazwa wydziału, kierunek i rok studiów: …
  6. Język/języki i stopień ich opanowania: …
  7. Wymagania żywnościowe: …  (w tym punkcie należy napisać „brak” w przypadku osób, które jedzą mięso, lub „wege” dla wegetarian)
  8. Dodatkowe informacje (ten punkt nie musi byćwypełniony, ale warto poinformować Organizatorów np. o posiadaniu prawa jazdy, ograniczeniach zdrowotnych itp.)

Każda osoba, która wyśle zgłoszenie, w ciągu kilku dni otrzyma potwierdzenie oraz link do grupy na Facebook. Dołączenie do grupy na Facebook jest warunkiem koniecznym, ponieważ w postach grupy będą publikowane wszystkie informacje organizacyjne.

W imieniu Organizatora

Koordynator wolontariatu

Irena Matczyńska

Kontakt: wolontariusze.sport.umk@gmail.com

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

 

Działając na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej RODO wobec uzyskania Państwa danych osobowych, informujemy:

 

  1. Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, które dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakimi sposobami, jest POLSKI ZWIĄZEK LEKKIEJ ATLETYKI MASTERS (dalej PZLAM) gen. Józefa Bema 23/29, 87-100 Toruń, e-mail: ela-ry@o2.pl
  2. We wszystkich sprawach dotyczących ochrony danych osobowych, macie Państwo prawo kontaktować, na powyższy adres.
  3. Zebrane dane osobowe będą przetwarzane w celach:
  4. rozpatrzenia deklaracji w związku z potrzebą weryfikacji spełnienia kryteriów nabycia członkostwa – podstawą prawną przetwarzania danych jest w tym wypadku prawnie uzasadniony interes PZLAM w odniesieniu do art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
  5. nabycia członkostwa w PZLAM, wykonywania praw i obowiązków członka PZLAM, rozliczenia wpłacanych składek członkowskich – podstawą prawną przetwarzania w tym wypadku jest prawny obowiązek Stowarzyszenia w odniesieniu do art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z wymogami ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach;
  6. świadczenia wolontariatu – podstawą prawną przetwarzania w tym przypadku jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z wymogami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie;
  7. umożliwienia odbywania praktyk studenckich – podstawą prawną przetwarzania w tym przypadku jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w związku z wymogami ustawy z dnia 20 lipca 2018 Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 15 grudnia 2010 roku w sprawie praktycznej nauki zawodu;
  8. otrzymywanie od PZLAM informacji o wydarzeniach organizowanych przez PZLAM, w szczególności wiadomości o zawodach oraz do komunikacji w celu realizacji wolontariatu – podstawą prawną przetwarzania danych jest w tym wypadku zgoda, o której mowa w art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  9. Dane osobowe będą przetwarzane w okresie członkostwa w PZLAM oraz po jego ustaniu przez okres 6 lat na potrzeby archiwizacyjne, a także przez okres wygaśnięcia roszczeń związanych z płatnością składek członkowskich. W przypadku wolontariuszy/praktykantów dane będą przechowywane przez okres 5 lat. W przypadku dobrowolnego podania danych lub podania innych danych niż wymagane, dane będą przetwarzane do momentu wycofania zgody.
  10. Odbiorcami danych są podmioty uprawnione do ujawnienia im danych na mocy przepisów prawa. Są nimi również podmioty, które świadczą nam usługi (np. w zakresie obsługi systemów informatycznych, obsługi finansowo-księgowej, usług BHP).
  11. Podanie danych w celach, wynikających z przepisów prawa jest obowiązkowe. Ich niepodanie uniemożliwi nabycie członkostwa, wykonywanie praw i obowiązków członka PZLAM oraz odbywanie praktyki/wolontariatu. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne, ale ich niepodanie uniemożliwi komunikację z członkiem Związku w celach określonych w pkt e) powyżej.
  12. Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania w oparciu o otrzymane dane osobowe.
  13. Każda osoba ma prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, oraz ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu na ich przetwarzanie w odniesieniu do celów przetwarzania opartych na prawnie uzasadnionym interesie PZLAM. Każda osoba może w dowolnym momencie wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych w celach określonych w punkcie e) powyżej. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się ze Związkiem (dane kontaktowe wskazane powyżej). Każda osoba ma również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.